Actualment s’està elaborant la redacció d’una nova ordenança per regularitzar l'ocupació de la via pública per part dels bars, restaurants i comerços en general. Es pretén, així, equiparar de manera justa la utilització de l'espai públic amb els establiments que hi desenvolupen part de la seva activitat econòmica.
Aquest darrer any s'han ampliat les zones d'ocupació per poder complir amb les mesures per prevenir la Covid-19, però a finals de desembre està previst que es pugui tornar a la normalitat i, per això, és convenient tenir regularitzat l'espai de manera correcte.
En relació al contingut de la nova ordenança, l'Ajuntament ha engegat un procés consultiu per conèixer el parer de les persones potencialment afectades (ciutadania i empresariat) i integrar, en la mesura que sigui possible, aspectes d’aquesta consulta a la normativa que s’està elaborant (consultau aquí l'esborrany del document).
Per això s'han organitzat diverses trobades aquest mes d'octubre on hi podran acudir els diferents sectors afectats. En aquestes reunions hi assistiran el batle, les dues tinentes de batle i personal tècnic municipal. Així es podran aclarir dubtes i fer les aportacions oportunes. Les reunions previstes a Artà es duran a terme a les Voltes de Na Batlessa i són les següents:
Dia 14:
Dia 15:
Dia 18:
Reunions a la Colònia de Sant Pere.
Està previst fer dues reunions al Centre Cultural i són les següents:
Després d'haver fet aquestes trobades es redactarà l'ordenança que haurà d'anar a aprovació del plenari, però abans es tornarà a convocar la gent per informar-ne del contingut. Aquestes reunions finals s'anunciaran pels canals habituals de l'Ajuntament.
Cal destacar que si la ciutadania vol fer alguna aportació en relació a l'esborrany que l'Ajuntament presenta, ho pot fer escrivint un mail a l'adreça electrònica proposa@arta.cat fins el 25 d'octubre.