Fa uns dies es va iniciar el projecte ‘Impulsam Artà’, ideat i dissenyat pel departament de Serveis Socials de l’Ajuntament, que té com a finalitat donar cobertura a les necessitats bàsiques de la població més afectada per la crisi sanitària de la Covid-19.
El projecte, dotat amb 98.000 euros procedents d’una modificació de crèdit aprovada en el Ple extraordinari de maig per donar resposta a l’empobriment de la població del municipi, funciona a partir d’un sistema de beques socials. Aquestes ajudes van destinades a aquelles persones en situació de necessitat que ho hagin sol·licitat als Serveis Socials a canvi de la seva implicació en diferents àrees municipals. Per dur-ho a terme, l'Ajuntament ha establert tres torns de dos mesos de durada, per a 25 persones a cada torn, fins a final d’any (juny-juliol, setembre-octubre i novembre-desembre), amb la qual cosa el projecte donarà cobertura a un total de 75 persones.
Així, aquesta setmana han començat les primeres 25 persones, distribuïdes entre les àrees d’esports, serveis socials, brigada, residència, neteja i oficina d’atenció a la ciutadania. La distribució de les persones s’ha fet a partir de les valoracions tècniques de cada una d’elles i de les necessitats dels diferents serveis municipals.
Paral·lelament, ‘Impulsam Artà’ té objectius directament relacionats amb les persones destinatàries, com ara fomentar l’autonomia, la millora de l’autoestima i la salut mental, i evitar la dependència dels Serveis Socials, així com objectius relacionats amb la reactivació de l’economia local i la millora de la imatge del municipi.
El departament de Serveis Socials s’encarregarà de fer el seguiment del projecte conjuntament amb el personal tècnic municipal i n’avaluarà els resultats.