L’Arxiu Municipal d’Artà és el servei que s’encarrega de rebre, conservar, organitzar i posar a l’abast de la pròpia administració i del públic en general la documentació generada per l’Ajuntament d’Artà al llarg del temps, i també la documentació històrica que li han cedit al llarg dels anys diferents particulars, entitats o empreses, com el fons de l’antiga càmera agrària o el del Club Llevant.
Actualment, però, l’Arxiu es troba al 85% de la seva capacitat, i és per això que el personal municipal encarregat treballa en localitzar la documentació duplicada que hi pugui haver sobretot als expedients d’obres municipals i licitacions, tant d’obres com de serveis, a fi de poder destruir documents duplicats i guanyar espai per poder acollir nova documentació que pugui arribar a l’Arxiu, bé sigui des de l’Ajuntament o des d’altra associació o personalitat que ens vulgui cedir els seus arxius particulars.
Per poder eliminar aquesta documentació duplicada i protegir en tot moment les dades personals que pugui contenir, l’Ajuntament ha adquirit una màquina destructora de paper, que ha pagat íntegrament gràcies a la subvenció d’equipaments culturals 2024 del Consell Insular de Mallorca.