Segueix-nos
02/04/2024
Curs de formació 'Musica in Culla' a Artà
L'EMMA duu al Teatre d'Artà tres professores especialistes en l’educació musical primerenca

Els dies 5, 6 i 7 d’abril es duran a terme a la sala d’actes del Teatre d’Artà les primeres jornades de formació del curs Musica in Culla, una formació específica de música dirigida a professionals que treballen en el món de l’educació musical d’infants des del naixement fins als 6 anys. Aquesta formació neix del treball col·laboratiu entre l’Escola Municipal de Música d’Artà, S’Aula de Música de Felanitx i Portocolom, l’Escola Municipal de Música de Santanyí i Canciones Para Matilda. Les quatre escoles s’han unit a l’associació italiana Musica in Culla que du anys fent molta feina pel que fa a l’educació musical primerenca.

La Music Leargnig Theory (MLT) d’Edwin Gordon, teoria sobre l’aprenentatge del llenguatge musical, considera l’infant un ésser musical des del naixement i capaç d’entendre la música en totes les seves qualitats. La difusió que en feu a Itàlia la doctora americana Beth Bolton d’aquesta teoria, i l’adaptació a partir de l’experiència italiana i espanyola de Paola Anselmi constituiren el fonament d’aquestes jornades que començaran a Artà, i continuaran al maig a Santanyí acabant al juny a Palma.

Durant les sessions realitzades a Artà es comptarà amb les italianes Paola Anselmi i Bianca Albezzano com a professores. Però s’ha de destacar la presència de la doctora Beth Bolton, especialista en música per a la primera infància i presidenta d’honor de l’associació Musica in Culla d’Itàlia i Espanya. Ha fet classes i conferències per tot el món i és autora de molts llibres i compositora de moltes cançons que s’utilitzen a les classes amb els infants de 0 a 3 anys.

Durant aquest curs els alumnes treballaran amb una metodologia d’ensenyament dedicada a la franja de 0 a 6 anys, però de la que es poden extreure innombrables idees també per a infants més grans. Amb aquesta forma de treballar és tendeix no tant a l’adquisició tècnica d’habilitats musicals, sinó a la construcció en els infants d’un pensament musical integral i a l’ús del llenguatge musical com a millora d’altres activitats cognitives i emocionals del nin.

Foto de grup de grup, amb les organitzadores del curs.

 

Tornar a d'alt