Segueix-nos
25/07/2024
Adjudicat el nou contracte del servei de recollida i transport de residus i neteja viària al municipi per als pròxims 8 anys
L'adjudicació, per 11,5 milions d'euros, va ser aprovada al Ple extraordinari celebrat el passat dilluns

L'Ajuntament d'Artà ha adjudicat el contracte del servei de recollida i transport de residus i neteja viària al municipi d'Artà a l'empresa Serveis Urbans S.L. per als pròxims 8 anys per una quantitat total d'11.537.455, 2 euros. Així s'aprovà durant el Ple municipal extraordinari i urgent celebrat el passat dilluns a la sala de juntes de l'Ajuntament. 

El nou contracte, que consolida les modificacions incorporades els anys 2014 i 2018, inclou, entre d'altres, el transport de residus (voluminosos i RCD) a la planta de tractament, la vigilància de l'àrea d'aportació de la Colònia de Sant Pere o la retirada de vegetació espontània, explicà el regidor d'Hisenda i Pressupostos, Manuel Rocha. Així mateix, s'hi aplica el conveni col·lectiu de treball del sector de la neteja pública viària i de recollida de residus, aprovat el 2022. 

Millores específiques

La proposta de l'empresa inclou una sèrie de millores concretes quant a recollida de residus i a neteja viària, com són la incorporació d'un tercer camió de recollida durant els cinc mesos de major activitat, el reforç de l'agranada manual durant la temporada alta i la millora de l'equipament d'aquest servei amb tres tricicles elèctrics, la incorporació d'una perxa d'aigua a pressió a les dues màquines d'agranada, la incorporació d'un vehicle especial per a la neteja de les platges, un reforç en la recollida de les papereres, la substitució de les papereres del Passeig Marítim de la Colònia o la disposició d'una bossa d'hores anuals per fer front a actuacions extraordinàries que no estan contemplades al contracte, entre d'altres. 

Una de les novetats de l'actual contracte és que contempla la valoració mensual del servei per part d'una empresa independent la qual, en funció d'uns ítems establerts, informarà l'Ajuntament de la qualitat de les feines. En cas de que el seguiment no fos satisfactori, podria suposar una reducció de la facturació de fins al 10%. A destacar, així mateix, que per a la redacció dels plecs de l'actual contracte es va tenir en compte una diagnosi del servei en la que s'inclogueren enquestes de valoració ciutadana. La diagnosi presentà una sèrie de propostes de millora, moltes de les quals han estat incorporades al nou contracte.   

Tornar a d'alt