INICI
  TransparŔncia
  Reglaments i ordenances generals
  Pressuposts
  Urbanisme
  Desenvolupament local
  Participaciˇ ciutadana
  Ordenances fiscals
  Junta de Govern Local
  Programes culturals
  Publicacions
  Pagament d'impostos
  Eleccions
  Mapa del municipi
  TelŔfons i adreces
  Organitzaciˇ
  Grups polÝtics
  Plens
  Biblioteca
  Teatre d'ArtÓ









Enllaš a incidŔncies

Enllaš a pla d'acciˇ



Enllaš a entitats ciutadanes
Enllaš a entitats esportives

Enllaš a biblioteca

Enllaš al Teatre d'ArtÓ
Enllaš a la RÓdio Municipal d'ArtÓ
















 El batles del Llevant reivindiquen el tren de Manacor a Cala Rajada
 \N

01/06/2002

batlia

Els batles dels municipis de Llevant, entre els quals hi havia el d'ArtÓ, Montserrat Santandreu, es reuniren dijous, dia 6 de juny, amb el conseller d'Obres P˙bliques, Francesc Quetglas, per reivindicar que el projecte de reobertura de la xarxa ferroviÓria entre Manacor i Cala Rajada contempli prolongacions fins les principals zones turÝstiques. AixÝ, el conseller va recollir la demanda que el tren arribi fins a la zona de Cala Millor i al Port de Manacor.

Una de les demandes que va posar sobre la taula el batle d'ArtÓ era que, si bÚ el tren contribuiria a aliviar el trÓnsit en les carreteres, es fa necessari millorar el pla de transports a la comarca i els enllašos amb l'hospital de Manacor. ╔s ben conegut que els residents a la Col˛nia estan, en moltes d'ocasions, incomunicats per manca de transport p˙blic.

El conseller va explicar que el futur eix Manacor-ArtÓ-Cala Rajada s'estudia. Per a la seva redacciˇ definitiva es manegen alguns trašats alternatius i s'haurÓ de definir si la lÝnia ferroviÓria que sortirÓ de Manacor, amb destinaciˇ final a Cala Rajada, ho fa seguint una lÝnia interior o exterior. En el mes d'octubre, els tÚcnics hauran completat l'estudi i serÓ aleshores quan el conseller Quetglas obrirÓ el debat sobre el nou trašat. De tota manera, el conseller va recalcar que l'execuciˇ del tram entre Manacor i Cala Rajada dependrÓ de la resposta que doni el Ministeri de Foment.

L'eix Inca-Manacor ja s'estÓ executant amb un pressupost de 34 milions d'euros (56.647 milions de pessetes) i estÓ a punt l'abril de 2003.