INICI
  Transparència
  Reglaments i ordenances generals
  Pressuposts
  Urbanisme
  Desenvolupament local
  Participació ciutadana
  Ordenances fiscals
  Junta de Govern Local
  Programes culturals
  Publicacions
  Pagament d'impostos
  Eleccions
  Mapa del municipi
  Telèfons i adreces
  Organització
  Grups polítics
  Plens
  Biblioteca
  Teatre d'Artà










Enllaç a incidències

Enllaç a pla d'acció



Enllaç a entitats ciutadanes
Enllaç a entitats esportives

Enllaç a biblioteca

Enllaç al Teatre d'Artà
Enllaç a la Ràdio Municipal d'Artà

















 L’Ajuntament d’Artà implanta, de forma experimental, l’accés als centres escolars sense cotxes
 

19/05/2012

Batlia

A partir del proper divendres dia 18 de maig i durant tots els divendres mentre duri el curs escolar, el consistori posarà en marxa la campanya “A l’escola, sense el cotxe” amb la finalitat de facilitar l’accés als centres escolars sense vehicles. Aquesta mesura experimental es començarà a aplicar a les escoles d’infantil i primària del nucli urbà d’Artà i compta amb la col·laboració dels centres educatius.

Els objectius que es pretenen assolir amb aquesta iniciativa són alguns dels que es marquen en el Pla de mobilitat en què fa feina l’Ajuntament: promocionar els desplaçaments a peu dins el nucli urbà per possibilitar que el vianant tengui una visió més positiva del carrer; canviar el model de mobilitat actual (ús de l’automòbil) per una mobilitat més sostenible i segura; prioritzar els desplaçaments no motoritzats; i aconseguir que l’automòbil sigui un mitjà de transport complementari, i no prioritari.

Des de l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament, es creu que una bona manera de promoure la presència de vianants al carrer és començar a conscienciar els més petits i que educar els infants en el plaer de desplaçar-se a peu és una passa cap a la formació en l’autonomia i en l’ús del poble com a vianants. I és per això que aquesta campanya es posa en marxa als centres escolars d’infantil i primària. A més, com que aquesta iniciativa també es considera una acció educativa, és necessari que docents, alumnes i pares i mares s’hi impliquin, la qual cosa és fonamental i indispensable per a l’èxit o el fracàs de les accions que es puguin dur a terme. D’altra banda, i com a iniciativa educativa, si s’aconsegueix que els infants vagin a escola a peu, i amb companyia, es fomenten altres valors, com ara la responsabilitat dels infants (han d’arribar-hi i d’hora), la sociabilitat entre els infants (mentre caminen, xerren i el seu espai es transforma) i la seguretat dels infants (si poden anar-hi sense adults, progressivament se sentiran més segurs a l’hora d’aconseguir els seus objectius).

Així mateix, també es creu que aquesta mesura pot aportar beneficis a la ciutadania en general. Per exemple, es considera que disminuiran els embotellaments, la congestió de vehicles, el renou, la contaminació atmosfèrica, els accidents i el consum d’energia; que es reduirà el temps en els desplaçaments; i que es milloraran les condicions d’accessibilitat i la qualitat del medi ambient urbà.

Finalment, cal destacar que el Col·legi Sant Salvador ha reforçat la proposta municipal amb la creació del tren escolar. Aquesta iniciativa consisteix en proposar tres columnes que, amb voluntaris adults, acompanyaran els infants al centre des de tres llocs diferents, de manera que es cobrirà gran part del nucli urbà.