INICI
  Transparència
  Reglaments i ordenances generals
  Pressuposts
  Urbanisme
  Desenvolupament local
  Participació ciutadana
  Ordenances fiscals
  Junta de Govern Local
  Programes culturals
  Publicacions
  Pagament d'impostos
  Eleccions
  Mapa del municipi
  Telèfons i adreces
  Organització
  Grups polítics
  Plens
  Biblioteca
  Teatre d'Artà









Enllaç a incidències

Enllaç a pla d'acció



Enllaç a entitats ciutadanes
Enllaç a entitats esportives

Enllaç a biblioteca

Enllaç al Teatre d'Artà
Enllaç a la Ràdio Municipal d'Artà

















 El Gate to the Future mostra el full de ruta del màrqueting i el turisme a Artà
 

31/10/2016


Més de 350 persones assistiren el passa 28 d'octubre al congrés 'Gate to the Future', celebrat al teatre d'Artà. Representants d'empreses turístiques de les Illes, insitucions, joves emprenedors i fins i tot estudiants feren de públic a les ponències de deu experts en innovació tecnològica aplicada al sector turístic, en aquest esdeveniment que aposta per les noves tendències i l'impuls de la connectivitat a les Illes, on precisament el sector turístic és la base de l'economia.

 

El batle d'Artà, Bartomeu Gili, va presentar l'acte juntament amb Víctor Valencia, CEO de Gate to the Future. L'esdeveniment el va conduir Pablo Peñalver, que el va qualificar com el "més important sobre màrqueting i turisme que tenim actualment a l'Estat". "Ens dóna dues oportunitats", va dir: "la de conèixer les noves tendències i els líders d'aquests canvis que vendran".

 

Programa

El matí va començar amb Sixto Arias, CEO i cofundador de Made in Mobile, qui ha parlat del futur tecnològic i de l'enginyeria genètica i la influència que tindrà en la manera d'interactuar i de gaudir de l'experiència turística per part del client, i va destacar la creativitat com a eina de futur.

 

Javier Oliete, director general de NeoOgivly, va parlar del Lean digital marketing i de com canvia la manera com interactuam i trobam el client; del client com a generadors de valors, de com trobar-lo i identificar el recorregut que l'ha duit cap a nosaltres com a empresa. El cofundador i CEO de Mytaxi, Antonio Cantalapiedra, va presentar la seva aplicació que planifica digitalment la demanda i la gestió del servei de taxi, concebent-lo com un servei públic. També va assenyalar la legislació, per una banda, i les infraestructures, per l'altra, com els aspectes que han d'avançar en aquest sentit perquè aquest tipus de mobilitat 'intel·ligent' es pugui implantar a les ciutats.

 

Taula rodona

Després d'un descans, la jornada va continuar amb la taula rodona "Els reptes dels players turístics, tecnològics i empresarials en l'era de l'economia digital". Enric Freire, director i fundador del grup Adi va moderar la xerrada. En ella, Benjamí Villoslada, director genral de Desenvolupament Tecnològic de la Conselleria de Turisme va donar dades sobre el futur en la connectivitat a les Illes Balears. Una d'elles és que s'espera que a finals de l'any que ve prop del 90 per cent del territori ja disposi de fibra òptica. També va posar l'accent en la necessitat de gaudir de bona connectivitat per encarar el futur. "Ens hem de preparar. D'aquí a cinc o sis anys, no mirarem quants gigas o píxels tenim al dispositiu, sinó la latència del lloc de destí", va dir, i va apostar per  caminar des del turisme de "sol i platja", cap al resident de "sol i dades", és a dir, fer de les Illes un destí atractiu i connectat perquè pugui ser base de la indústria de la innovació tecnològica. El president de la Fundació Bit, Pere Fuster, assenyalà les mancances en innovació tecnològica de part de les empreses de l'illa i va destacar la sostenibilitat com un dels grans reptes de la innovació en matèria turística, sobretot a les Illes, on la massificació i els seus efectes nocius ja comencen a ser tama de preocupació per a l'opinió pública.

 

Eduardo Sarciat, membre del l'empresa dedicada al lloguer turístic 'Hundredrooms' va destacar que l'estat espanyol és el quart o cinquè país en consum d'aquest producte al món i assenyalà alguns dels reptes més immediats d'aquesta nova forma de comerç turístic que de cada vegada està més extesa, i com s'haurà de relacionar amb l'allotjament 'tradicional'. Per la seva banda, la influencer Patricia Bárcena destacà la importància de la connectivitat, també a nivell humà, i ha subratllà la importància de la implicació, l'interès i la complicitat per conèixer i dominar les eines que ens aporta la innovació tecnològica, per part de l'empresari turístic.

 

La següent en parlar fou Elisa Martín, CTO d'IBM Espanya, qui va introduir la revolució de l'experiència turística cognitiva, un tema que va ser protagonista en aquesta jornada i que marcarà la indústria turística en el futur: són sistemes d'interacció amb el turista, com la comprensió del llenguatge natural de les persones, que canviarà l'experiència del visitant. Aquest tema també centrà la conferència d'Ignacio de Córdoba, CEO de Skios, qui tancà les sessions del matí.

 

Les conferències continuaren a l'horabaixa, amb la xerrada de Leire González, de TripAdvisor, qui va parlar de la revolució on-line dels viatges, continuà amb Carmen Garcia, també d'IBM, que parlà de la fidelització dels clients; i amb Luís Moreno, d'HAVAS Media Group, que tractà la tecnologia del futur. El congrés finalitzà amb Víctor Jimeno, de Quadram Mobile Solutions, que se centrà en el desenvolupament de les App.

 

El Gate to the Futrre rep el patrocini de l'Ajuntament d'Artà i la col·laboració de Red.es, un ens públic estatal involucrat en la modernització de la societat a través de l'aprofitament de les noves tecnologies.